15 februari 2012

meddelande

Folk blir dumma i huvudet av minusgrader.

Det är som om alla fotgängare koncentrerar sig så mycket på att du fryser att de helt glömmer bort att de inte är själva i trafiken. Folk är odrägligt ouppmärksamma. Det är inte okej att gå i mitten av trottoaren utan någon som helst intention att flytta på sig för morgonstressade cyklister bara för att temperaturen sjunkit under 10 minus.

Huvan på din canadian goose-jacka värmer inte bara ditt trånga huvud utan avskärmar även ditt synfält och dämpar trafikens ljud. Om du tvunget ska använda huvhelvetet så får du åtminstone tänka på dessa effekter. Jag förstår att det är kallt om öronen, men om du ändå ser dig över axeln innan du korsar cykelbanan så slipper jag se mitt liv passera i revy innan jag får stopp på cykeln. Spelförståelse kallas det för.

Nästa gång kör jag över dig.

Slut på meddelandet.

Inga kommentarer: