24 februari 2012

Gympersoner

Har ju som bekant börjat träna på gym.

Valet föll på ett gym 5 minuter från vår nuvarande lägenhet. Just läget var en avgörande faktor för att jag valde just det här gymmet. Synd bara att vi bestämde oss att flytta till andra sidan stan en vecka efter att jag köpt ett årskort.

Gymmet i sig är ganska sunkigt och slitet, men det som behövs finns. Eftersom jag är intresserad av just ett gym och inte en massa olika variationer av aerobicpass så är det ingen förlust att gymmet inte erbjuder några såna. Föreställer mig att stans alla dörrvakter lyfter skrot på just det här gymmet.

I förra veckan var jag med om en ganska underhållande incident på nämnda gym. En medelstor kille med uppenbar matchoattityd satte sig tillrätta i pulleymaskinen, spjänade emot benen, spände musklerna och började dra i handtaget.



Karbinhaken, med vilken det handtag som han drog i hade fästs, hade dock sett sina bästa gympass och gick helt sonika sönder. Detta föranledde den mindre graciösa bakåtkullerbyta som snubben där efter genomförde, ner på golvet och nästan in i väggen bakom maskinen.

Just då var det väldigt svårt för honom att upprätthålla den matchoattityd som han lagt sig till med.

Det kändes inte som killen som bjuder på ett skratt så jag knep igen, drack lite vatten och bytte till en övning som jag kunde göra så långt bort från nämnda person som möjligt.

Inga kommentarer: