17 januari 2012

att sittkissa

jag har fått en sån där telefon som har fått en hel generation unga män att sittkissa. Stina har fått en wordfeudmaskin.

Om jag är frälst? jovars, min första vecka som iphoneägare sammanföll bra med mitt vinterlov, så då spenderades groteskt mycket tid framför den lilla skärmen. Den enda referenspunkt som jag egentligen har i sammanhanget är när jag har skaffat ett nytt Football manager och sträckspelar fem säsonger med enbart pauser för matintag. Skulle inte säga att jag satt mindre tid med telefonen den där första veckan.

Luren är toppen, förutom den lilla detaljen att man ibland inte hör så bra när man pratar med någon i den. Inte för att vara gnällig eller så, men man gör ju det ibland med telefoner. Pratar i dem. Även om det är en minoritet av användningstiden. I övrigt är den kanoners.

Inga kommentarer: