29 maj 2011

min nya chef är Linus Hallenius fd agent

Jag har inte bara sprungit maraton den här veckan, jag har även fått jobb!

Ni minns kanske den där jobbansökan där jag förväxlade rektorns namn med Linus Hallenius förra agent? Det jobbet fick jag.

Det är en friskola som öppnade det här läsåret och således en liten sådan. Tjänsten är bara halvtid och jag kommer att pendla 45 minuter enkelresa. Å andra sidan så är det i min ämnen (och filosofi en timme i veckan förvisso), en tillsvidareanställning och jag kommer att vara ensam idrottslärare i helt nya lokaler, vilket betyder att jag får forma den delen av verksamheten mer eller mindre efter eget huvud.

Hade det inte varit för baksidorna i pendlingen och sysselsättningsgraden så hade jag förmodligen inte haft en chans som nyexad lärare på det här jobbet eftersom tillsvidareanställningar tenderar att vara attraktiva bland arbetssökande lärare. Det är bara att gilla läget och förbereda sig på tidiga mornar det kommande läsåret. Skolan växer fortfarande så min tjänst kommer att öka i sysselsättning till läsåret efter.

Framförallt så innebär det en trygghet. Jag har vetat ett tag att jag kommer att bo i Linköping efter sommaren, men arbetsfrågan har oroat mig en del och legat som en latent ångest över hela våren. Nu har jag ett jobb som jag kan räkna med framöver och den situationen kommer inte att förändras så till vidare att jag själv inte väljer att göra någonting annat.

Inga kommentarer: