16 april 2011

ibland är det bästa träningspasset att inte träna alls

Träningen har varit ryckig som fan de senaste veckorna och det stör mig. Började med att jag blev lite krasslig och vilade några dagar vilket har föranlett att jag ligger efter några träningspass i mitt träningsprogram. Bara det gör mig lite stressad. Min flickvän säger att jag är fanatisk och jag är väl beredd att hålla med henne.

Alla som har börjat träna igen efter en kortare tids infektion vet precis hur seg kroppen känns i början. Då passade jag på att springa en 16 km runda och en 30 km runda inom loppet av några dagar. Tror att jag inte behöver förklara närmre exakt hur illa jag mådde efter 30 km under de villkoren, men det var inte angenämt alls. Jag stirrade min lilla utmaning i ögonen och gillade inte vad jag såg kan man säga.

Idag är det bästa träningspasset för mig och min kropp att inte träna alls. Men jag får ändå dåligt samvete för det. På måndag ska jag springa 34 km. Det blir festligt värre.

***
Mittbacken sägs planera ett 18 veckorsprogram inför Lidingöloppet.

Inga kommentarer: