12 april 2011

lägenhet -check

I lördags kritades det kontrakt i en gammal baptistkyrka. Nä, några avtal med den allsmäktige gjordes inte, utan de personer som numera är våra hyresvärdar bor i en gammal sådan. Har svårt att se att hyresbostäder i stan skulle ta emot sina långväga gäster i sitt hem en lördag.

Men nu har vi våra tre rum och kök i Tannefors. Fantastiskt skönt att slippa lägga mer tid på att leta efter en lägenhet. Stina har redan inrett hela lägenheten i sitt huvud så jag tilldelas rollen som gatekeeper, säger vilka gardiner som är fula och vilka som platsar.

Vi var där och tittade senare under lördagen och jag blev faktiskt positivt överraskad. Jag skrev alltså på kontraktet utan att sett lägenheten först. Hoppas alla noterar mitt fundamentala förtroende för Stinas omdöme. Lägenheten kändes inte alls lika kompakt som på bilderna Stina skickade mig. Men det var ändå som att röra sig på en brottsplats där man helst inte vid vill vidröra någonting i onödan. Som om alla saker bar på någon hemsk typ av furusmitta. Kalsongerna låg fortfarande kvar på sängen för den som undrar.

***
Mittbacken bör sätta fart med löpträningen nu om han ska bli fit till Lidingöloppet.

Inga kommentarer: