23 mars 2011

jag vet att ni har saknat det: träningsuppdatering

Släpar ju lite med träningsrapporteringen så jag tänkte att det var hög tid att rapportera vad jag har gjort sedan sist. Förra vecka var tänkt som vilovecka och då jag fick ont i hjärttrakten på måndagen så blev den t.o.m lugnare än vad det först var tänkt. Haft det till och från den senaste tiden så jag var och kollade hjärtat hos farbror doktorn på torsdagen och han sa att det var lugnt.

V.6 (vilovecka)

Måndag: 15 km

Tisdag: vila

Onsdag: 10 km

Torsdag: 12 km

Fredag: vila

Lördag: vila

Söndag: 6 km (återhämtning)

Den här veckan rivstartade i vanlig ordning med ett 25 km runda. Jävlar vad tid det tar, ingenting för den som har ett heltidsarbete att engagera sig i. Spännande är kanske fel uttryck, men det är en märklig känsla när man känner att man inte har ett gram energi kvar i kroppen och utvecklar tunnelseende.

V.7

Måndag: 25 km

Tisdag: vila

Onsdag: 14 km

Torsdag: 8 km (lugnt tempo)

Fredag: 15 km

Lördag: vila

Söndag: 6 km (återhämtning)

Inga kommentarer: