22 mars 2011

hyfsad minneslucka om man inte minns hösten 2009

Tydligen jag enligt mitt LADOK har läst "Tematiska ämnesstudier II:Globalisering:Fakta,Trender,Myter" och haft VFU med inriktning mot globalisering, kurser som jag aldrig har hört talas om. Och inte var det något europeisk perspektiv på den förvaltningskurs som jag läste trots att titeln "komparativ förvaltning i ett europeiskt perspektiv" insinuerar det.

Är väl egentligen ingenting att gå i taket för, men det känns lite som om de (lärarutbildningen) sopar igen spåren efter sig och bristerna i den utbildning som de har gett mig. Fyllde i en utvärdering av mina fem år på lärarutbildningen idag, ifrågasatte bland annat det didaktiska inslaget i "samhällskunskap med didaktisk inriktning" som jag fortfarande är spänd på att få se efter snart två års ämnesstudier.

Nästan att jag är sugen på att ifrågasätta hur de byter ut kurserna i mitt LADOK. Men det är inte värt arbetsinsatsen som det krävs för att ens komma i kontakt med ansvarige.

Inga kommentarer: