20 februari 2011

Den trogne bloggläsaren vet att uppdateringarna här går i vågor efter hur mycket som jag i övrigt har att göra. Om ett stökigt hem säger man (jag) att ägaren förmodligen har haft roligare saker för sig än att att städa, ungefär så funkar den här bloggen också.

Så värst roligt vet jag inte om jag har haft, men jag har haft mycket att göra med jobb, plugg och löpning. Sällan har jag utnyttjat dygnets timmar så effektivt som jag har gjort de senaste veckorna. Eftersom jag egentligen är en ganska ineffektiv person så är det skönt att både tentaplugget och jobbet lugnar ner sig nu. Det är fint att få ha helg när det är helg.

När jag sprang sista ordentliga löppasset för den här veckan i fredags (har ett återhämtningspass idag kvar egentligen) konstaterade jag att kommande vilovecka inte kunde komma mer lägligt. Benen kändes tunga och på något sätt lyckades jag ha motvind hela 12km-rundan. Vindarna var av karlskronitiska mått dvs. orkanvarning. Det får vara hur kallt det vill, bara det slutar blåsa någon jävla gång. snälla.

V.3 (vilovecka)

Måndag: 15 km

Tisdag: vila

Onsdag: 10 km

Torsdag: 7 km (lugnt tempo)

Fredag: 10 km

Lördag: vila

Söndag: 6 km (återhämtning)

Skulle inte bli det minsta förvånad om jag blir sjuk i veckan när pressen lättar...

Inga kommentarer: