8 september 2010

estetiskt motbjundande

Ibland blir saker så självklara att blogga om att jag liksom glömmer bort dem. Inlägget är redan skrivet i mitt huvud och jag glömmer då liksom bort att jag faktiskt inte har fått ner det på skärmen.

Efter ett antal restimmar kom jag hem till min lägenhet på PG V i Växjö. Det första som möter mig när jag kommer innanför dörren är världens genom tidernas mest groteska elmätningsmondul som min gode hyresvärd hade slagit upp mitt i min lägenhet.

Fanskapet sitter fruktansvärt ostrategiskt i lägenhetens mitt och gäckar mig varje gång jag slår i axeln när jag gå förbi den decimeter av plast som numera sticker ut från min vägg.






(luckan över ellådan är mitt proppskåp, vilket förmodligen förklarar placeringen, men en förklaring är inte det samma som en ursäkt.)


Hur man kan göra något så estetiskt motbjudande är fan en gåta. De har bara satt dit en låda som blinkar som ett jävla rymdskepp utan att bry sig det minsta om att någon ska bo i lägenheten.

Jävla tomtar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag föreslår en liten duk med en vas på den utstickande delen för att piffa till det hela litegranna!