9 augusti 2010

1,2,X,2

Jag kunde förutse att kalmar skulle vinna mot trelleborg...
att elfsborg skulle vinna borta mot halmstad...
Att örgyte och syrianska skulle kryssa...

Häcken mot Göteborg tyckte jag efter moget övervägande luktade kryss. Matchen slutade 1-5. Det var alltså inte ens nära. Jävla idiot. I efterhand är det som kännt lätt att vara efterklok, men hur fan tänkte jag där?

Mina satsade tio kronor kunde bli 160 spänn. Nu försvann de in i dobbelhimlen.

Men så fort såna här saker kommer på tapeten i framtiden så kan jag i förbifarten nämna att jag vann den prestigefyllda campus-ligan under fotbolls-VM 2010. Någonting som alltmer framstår som en lyckoträff i det blinda än grundat på faktiskt kunnande.

2 kommentarer:

Honken sa...

Ja, jävla idiot hur tänkte du där. En 2:a var väl hur säker som helst på Rambergsvallen :) Hade du satsat på ett hattrick av Sella däremot så hade du blivit betydligt rikare än 160 spänn ska ja lova dig...

Henrik sa...

var det första, andra och tredje målet från skattefuskaren iår? Det vadet hade varit en riktig idiotchansning.

Som sagt idiot är vad man är...