28 juli 2010

vulkanisk hetta

min trogna värmebyxor checkade idag ut efter sex års tjänst. Fotbollspelare lider ofta av korta muskler på baksidalår alternativt krånglande ljumskar. Lösningen på den problematiken finns givetvis inte i träningsupplägget, utan man drar på sig ett par värmebyxor som skapar vulkanisk hetta i brallan (den där formulering lät bättre i mitt huvud än vad den gjorde sig i text).

Gladast är nog Stina som slipper ha dem dinglandes i huvudhöjd när hon besöker min toalett. Hon har även beskrivit dem som "råttätna" vilket är ett ganska dåligt omdöme för ett klädesplagg. De luktar inte heller sådär jättegott direkt.

Jag har dock köpt ett par nya, men dessa är betydligt tunnare och skapar inte samma... vulkaniska hetta... utan är av luftigare slag. Mest för att jag är så förbannat van vid det. doften får utvärderas vid ett senare tillfälle

Inga kommentarer: