21 april 2010

less is more

Jag har inte skrivit så mycket på ett tag. Det innebär i regel att jag inte har gjort så mycket spektakulära saker på sistone alternativ är mitt uppe i skolarbete.

Jag och Honken sitter och skriver vårt mycket eminenta examensarbete om rörelsehinder och i ämnet idrott och hälsa. Intressant, men det är sjukt enerverande när man kör fast. Snacka om att kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag tror att vi kommer att få ihop ett riktigt bra arbete i slutänden.

Det går några koppar kaffe om dagen för att smörja vår väloljade lagmaskin.

Jag har redan börjat notera ett mönster i vår vardag. Honken kommer hit strax efter kl. 9 och dagen inleds med ett par koppar kaffe för att stålsätta oss inför dagens prövningar. Vid halv 11 är det dags för en ny fikapaus med tillhörande kakor (Budapestbakelserna är överlägsna hittills). Sen kan det hända att vi tar en tidig lunchpaus på ungefär två timmar med tillhörande promenad. Det har blivit Rasken ett par gånger och det lär bli fler... När vi kommer tillbaka från lunchen börjar vi med att sätta på en kanna kaffe. Får vi någonting gjort så är det i regel under förmiddagen detta händer. Eftermiddagarna spenderas i regel i soffläga ströläsande någon mer eller mindre relevant bok eventuellt med en kopp kaffe nära till hands. kl 15 stämplar vi ut, kl 17 går Honken hem. Less is more.

Vi kommer att behöva en rejäl detox efter de här veckorna...

Inga kommentarer: