26 april 2010

onödigt lång och ostrukturerat inlägg utan någon egentlig substans

Jag är mästare på att skjuta upp saker. Ofta väldigt onödiga saker som att ringa till optikern. Kanske just för att de inte känns så angelägna. Det tar tre minuter att fixa, men ändå så händer det inte.

Jag är även patetiskt rädd för att dra på mig löpande kostnader. Det bottnar i det där jävla medlemskapet i rikemansgymmet inte så värst långt ifrån campus. Jag var där 15 gånger totalt och betalade 250 spänn i månaden i ett år. extra roligt med tanke på att jag var skadad i ryggen under 7 månader. I avtalet stod det att jag skulle få 6 månader gratis efter de 12 obligatoriska månaderna. I det finstilta stod det dock att man var tvungen att påpeka detta ett visst antal veckor innan abonnemanget gick ut. Handen upp den som tror att jag förmådde att komma ihåg det. På grund av någon uppsägningstid fick jag dessutom betala ett par månader extra...

***
Idag kände jag mig som världens sämsta människa då jag helt glömde bort att jag skulle hålla i läxhjälpen idag. Det bara försvann ur mitt minne. Det gick upp för mig när jag var ute och sprang, 2 timmar för sent. Jag skäms och är en smula rädd för mig själv. Tur att Honken käkar här ibland och stänger av spisplattorna när det behövs.

***
Idag har även beställt tv4-sport för 69 kr månaden. Den fanns givetvis bara olika paketlösningar så jag fick ett gäng andra ointressanta kanaler på köpet. Till kostnaderna hör även ockerpris på digitalbox, avkrypteringsavgift (vafan?), frakt och säkert andra kostnader som kommer att överraska på räkningen. Det finns bara dåliga affärer när favoritlaget är involverat.

***
Mamma Honk har bakat kakor. Budapestarna har nu en värdig motståndare

***
Oddsen höjs för varje dag att jag kommer att komma ihåg att deklarera i tid. Apropå odds prickade jag in roma-sampdoria (2:a) till sju gånger fläsket i helgen. Vore trevligt om kanal nio sänder serie A även nästa säsong... eller tv4 sport...

Inga kommentarer: