10 mars 2010

överrörlig

Imorgon har jag inte sprungit en meter på två veckor. Kotknäckaren rättade till ryggen på mig i fredags och lagom tills den började kännas bra igen blev jag dunderförkyld istället, ni vet sådär förkyld som de bara är i tecknade filmer.

Efter en minuts kroppsinspektion frågade kotknäckaren:"du har spelat en del fotboll, eller hur?". Han konstaterade att jag hade dålig rörlighet i de muskler som är typiska för fotbollsspelare, vilket kanske inte är en nyhet för de som har sett mig utföra diverse rörlighetstester i Olympens idrottshall. En konsekvens av detta är att jag har en för ryggen dålig hållning.

Jag fick även veta - och håll i er nu - att jag har en överrörlig rygg. Han var lika förbryllad som jag och bad mig att böja mig än dit och än hit för att vara säker på sin sak. Men faktum kvarstod, och om man ser logiskt på det hela så måste en målvakt på något sätt kompensera för sina korta baksidor, då görs det med ryggen.

Men den kommer jag att leva på länge, att jag har en överrörligt överkropp!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Själv är jag orörlig. Min rygg har sagt upp sig och jag tror att jag behöver bestämma date med en kotknäckare som har en väldigt stor slägga, alternativt en massör med kavel eller annat redskap.

Honken sa...

Överrölig säger han bara för att inte knäcka dig totalt psykiskt...
Fotbollsspelare = orörliga, de kan jag inte tro. Jag har sett dig i dina MAQ-övningar och tycker det ser kanon ut ;)