15 mars 2010

allmänt

Att Stina i sin yrkesutövning som dagisfröken snyter många näsor om dagarna är ingen nyhet. Ändå blev jag överraskad när jag i samband med mitt uppvaknande i lördagsmorse blev varse om att hon spytt upprepade gånger under natten. En unge som hon burit runt för ett par dagar sen hade tydligen senare fått vinterkräksjuka, orsak - samband.

Jag vet vad det innebär när hon blir sjuk. Det som drabbar henne drabbar mig med dubbel styrka. Hela lördagen var en enda lång hypokondrisk väntan på att helvetet skulle bryta ut i min magsäck. Märkligt nog så har ett par dagar nu förlöpt och jag står fortfarande upp. Jag kan inte riktigt förstå det, men så är det. Det är tur så länge det varar eftersom det är ytterst ofördelaktigt att vara sjuk från praktiken just nu.

***
Eftersom jag är överrörlig så behöver jag inte stretcha. Det har jag vetat hela tiden.

***
I lördag skulle jag beställa pizzeria (jo, pizzeria), det var åtminstone det jag sa till pizzabagaren som svarade. Han gav mig dock inget bra bud på sin verksamhet, men sjuklingen till flickvän fick sig ett gott skratt. Man skrattar ganska lätt när man spenderat hela dagen i soffan och inte ätit fast föda på 24 timmar.

***
Imorgon ska jag besöka Jehovas vittnen med ett gäng elever. Alla som har fått ett påträngande besök av dem i sitt hem tycker givetvis att det är stor humor att jag istället ska besöka dem. Min handledare vågade inte släppa iväg de små liven själva dit, vilket man kan förstå...

Inga kommentarer: