27 mars 2010

"ett bra ställe"

En av få fördelar med att vara skoningslöst glömsk är att man då och då hittar pengar som man någon gång "lagt på ett bra ställe" för att sedan helt glömt bort deras blotta existens. Min mor och far fascineras över min förmåga att "hålla i pengarna", men egentligen är det just det jag inte gör, jag lägger dem i från mig och förtränger dem ur mitt minne. Jag öppnar en bok som jag inte använt på ett tag och ut trillar ett par hundralappar som en gång i tiden vikarierat som provisoriskt bokmärke.

Idag har jag hittat sammanlagt tretusen spänn på olika ställen. Det motsvarar mer än hälften av kostnaderna för sommarens resa till Kroatien.

Det är vad jag gör denna lördag kväll, går på skattjakt i mitt eget hem.

1 kommentar:

Rebecka sa...

I våras vittjade jag din brors förra lägenhet och fann småmynt till ett värde av 284 kronor. Bra ställen är bra ställen är bra ställen.