21 mars 2009

glömska

Min förstående flickvän vet om att jag är både tankspridd och glömsk. Det fysiska avståndet mellan oss gör att vi pratar mycket i telefon, nästan varje dag närmare bestämt. Ibland behöver man lägga ifrån sig telefonen för att man för tillfället behöver båda händerna, man kanske lagar mat, tar av sig en tröja eller vad som helst. En gång bad jag henne att dröja ett ögonblick, la ifrån mig telefonen och lyfte av grytan från spisen. En bit in i middagen hör jag ett svagt ljud, det är Stina som skriker på min uppmärksamhet genom telefonluren som fortfarande ligger på köksfläkten. Jag har alltså glömt bort att jag pratar med henne och börjat äta istället, vilket har pågått i flera minuter. Sånt är egentligen oförlåtligt, men min flickvän är förstående.

När jag har glömt köpa blommor till henne på ett tag så brukar hon lite ledande säga att "jag tycker ju om tulpaner", om inte samma dag så inom en snar framtid står det en bukett blommor på bordet. Därför säger jag nästan lika ledande att jag tycker det är roligt när folk kommenterar bloggen... undrar om jag får en liknande effekt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha du är fan otrolig. Du är nog mer tankspridd än vad jag är käre bror