2 februari 2009

Charter

Det blir en utlandsresa även denna vår för mig och Stina. Denna gång blir det till Hurgahda, Egypten, och förväntningarna är stora. Vardagen blir lite lättare när man kan räkna ner dagarna innan avresan. Det behöver både Stina och jag.

För oss är charter ett bra alternativ, även om det kostar några kronor extra. Efter eget tycke kan vi hoppa mellan den afrikanska verkligheten med påflugna försäljare och den mindre kaotiska hotellmiljön med svenskt kaffe och uppvärmda pooler. Framför allt jag behöver aktiveras för att få ro till att lapa sol en förmiddag och då är det en klar fördel om inte hela orten består av hotellkomplex. Visst, sol, värme och allt det där, men jag som är värmeallergiker kommer nog aldrig att kunna ligga still en hel vecka utan att gå utanför hotellområdet.

Jag har hört ömsom vin och ömsom vatten om resmålet. Jag tror att det handlar om vilka föreställningar man har innan man åker iväg. Afrika är i flera aspekter inte som Sverige och är man inte beredd på det så är risken för en smärre chock överhängande. Vill man ha det precis som i Sverige så är det kanske en bättre idé att åka till Borlänge istället.


(klicka på rutan för större bild, cred Martin Kellerman)

Inga kommentarer: