10 maj 2012

renoveringsbloggen går in i nästa fas

Fyfan som här ser ut. Bloggpubliceringsverktyget har ändrat utseende och fått en massa nya funktioner. Nu ser jag bland annat hur många förvirrade själar som hittar hit varje dag. På samma gång upplyftande som beklämmande information. Frågan är vad jag ska med den till?

Någonting annat som har ändrat utseende är bajenrummet. Första gången som jag gav mig på att måla om ett rum själv. Projektledaren var bortrest och kunde bara konsulta via telefon. Resultatet ska jag kanske inte skryta med, men det ser åtminstone inte ut som om någon har gått lös med en hagelbössa på väggarna.

Jag lovade Stina att inte slarva och försöka skynda på processen. Resultatet blev att det slog över på andra hållet istället. Nitiskt putsade jag spackel och tejpade lister som om det vore syftet med hela min existens. Man kommer till en gräns där man har lagt ner för mycket tid för att sedan börja slarva och riskera att allt blir pannkaka istället.

Inga kommentarer: