27 oktober 2011

svepet

Jag har inlett den här säsongen starkt. Jag har slarvat bort 3 par vantar såhär långt den här vintern. Och vi är inte ens i november. Och jag var inte onykter vid något av tillfällena. Siktar på personbästa.

***

Just nu ska jag egentligen städa lägenheten. Det gör vi varje torsdag. Stina tycker att det är bra, för då är man mentalt förberedd på det när man kommer hem från jobbet. Jag däremot blir lika överraskad (och knäckt) varje torsdag. Jag har väldigt svårt att vänja mig vid de här rutinerna.

Jag förstår inte heller grejen med att "det är så skönt att ha det städat inför helgen". Att städa kan väl aldrig innebär några positiva känslor.

1 kommentar:

Stina sa...

I så fall föreslår jag att vi inte städar nästa torsdag, jag ska ju ändå inte vara hemma på helgen så om du vill gå runt i sunket så varsågod...