5 september 2011

vad är det som går och går, men som aldrig kommer fram till dörren?

Jag och struktur har väl aldrig varit bästa vänner.

Att vimsa runt efter nycklarna funkade ändå rätt bra när jag bara hade 29 kvm att sprida ut mina saker på, men 82 kvm kräver ändå att man har koll på var man lägger sina ägodelar. Tisdagsmorgonen, som är min första på arbetsveckan, tar alltid 30 minuter längre för att jag ska kunna samla ihop mina saker. Eftersom jag vet att jag inte kan hålla saker i minnet längre än 30 sekunder på morgonen blir det en väldig massa springande fram och tillbaka för att inte glömma något.

Jag har lite samma problem på jobbet där jag går många onödiga meter för att jag glömmer saker och får gå tillbaka och hämta dem. I förrförra veckan fick jag ont i mitt löparknä för att jag har gått så mycket på jobbet.

För tillfället har vi en nyckel till kaffeautomaten för åtta anställda på jobbet. Om den mystiskt har försvunnit från sin krok när någon av mina kollegor är kaffesugna så återfinns den i nio fall av tio i min byxficka. Den rollen är cementerad redan fter en månads anställning.

Inga kommentarer: