25 september 2011

papper med avtagande relevans

Idag har jag städat bokhyllan. Kanske inte låter som ett så stort projekt, men till saken hör att jag redan innan jag flyttade hade en ganska påtaglig oreda bland mina papper. När jag inte orkar tänka ifall jag kan tänkas behöva ett papper eller ett kvitto har jag lagt det i en tidskriftsamlare. Resultatet är att jag varken vet var jag har ett kvitto, om jag ens kommer ihåg att jag har sparat det någonstans. Eftersom jag inte kommer ihåg var jag lagt det eller hurvida jag ens har det kvar så fyller det ändå ingen funktion.

Man blir lite nostalgisk när man hittar informationspapper som för några år sedan kändes relevanta att spara och sen liksom blivit kvar för att jag inte orkat gå igenom papperna. Typ information om Ducoal som eventuellt skulle kunna rädda oss från magsjuka i Egypten, men som vi i slutänden ändå valde att strunta i (sjuksköterskan var ganska övertygande när hon sa att det var större sannolikhet att vi blev träffade av en fallande tegelsten än att ducoalen skulle ge valuta för pengarna). Värdet av att spara informationspapper från jobb som jag inte längre kommer att ha känns inte heller sådär superstort. Liksom telefonnummer till diverse taxibolag i Växjö.

Nu får gårdagens viktiga papper göra plats för morgondagens.

Som vanligt när jag städar bland mina papper hittar jag pengar som jag har fått vid något tillfälle, men glömt av. Den här gången fick jag 1000 kronor för mödan. Helt ok timpeng. Vem behöver egentligen ett extrajobb när det räcker att städa bokhyllan emellanåt?

Inga kommentarer: