12 juli 2011

bostadsort: i en tågkupé mellan Linköping och Växjö

Nu sitter jag i en ekande tom lägenhet på PGV i Växjö. Efter förra veckans flytt har jag en tältsäng, en tv, en dator och ett mindre soffbord kvar i Växjö. Det utgör mitt möblemang de kommande fyra veckorna.

Känns lagom deppigt.

Det är lite speciellt att tillsammans med min far och bror fylla ett släp. Alla tre är vi i första hand teoretiker framför praktiker och lägger således minst en timme av fyra på att planera vilka möbler som ska ställas var för att skapa utrymme för alla saker. Det visade sig vara välinvesterad då det inte gick in ett gem i släpet när vi packat färdigt. Det är lite imponerande med tanke på att jag själv upplever att jag kastat extrema mängder bråte inför flytten. Det är väl den typen av förnekelse som kännetecknar personer med maniska beteenden. Även om jag inte spelar fotboll just nu så kan det vara bra med tre par fotbollsskor, för säkerhets skull.

Outsiders nästa, där jag stolt visar upp min samling av matkuponger från 1980-talet.

Stina har inte svårt att hålla tillbaka sin hänförelse inför böckerna som jag släpat med mig till Linköping. Men i två omgångar fick hon mig att sortera ut ett tiotal böcker vilket får ses som en framgång. Men jag hoppas att hon har vett nog att inte röra mina serietidningar. Alla vuxna män behöver en kartong eller två med serietidningar i förrådet att fly till. Problemet är att vi just nu inte har många kvadratcentimeter i förrådet att röra sig på.

Inga kommentarer: