6 mars 2011

struktur

Precis som jag misstänkte så gick det rätt bra för mig på förra tentan. Jag fick till och med VG på den, vilket var lite överraskande med tanke på att jag som bekant jobbade ganska mycket under den perioden.

Nästan 60 % kuggade tentan enligt kursansvarig lärare. Undrar om han tar till sig av den indirekta kritiken mot kursens upplägg och föreläsningarnas innehåll och presentation. Det var en sådan där tenta där det är väldigt viktigt vad en specifik författare menar i ett specifikt kapitel. Lätt för läraren att rätta men saknar allt vad validitet heter. Givetvis var första delen av tentan kryssfrågor där alla alternativen var mer eller mindre rimliga svar.

Det är inte första gången det går ovanligt bra för mig när tentaplugget störs av något. Det är faktiskt uteslutande så att de gånger när jag till exempel har åkt utomlands en vecka under en kurs har jag sedan skrivit VG på tentan. Det är inte för att jag läser mer än annars, men man tvingas strukturera upp sin vardag så att man till exempel både hinner jobba och plugga. Då blir det i regel bra resultat.

Det är bara det att det är så jävla tråkigt med struktur, så det är ingenting som jag gör självmant om jag inte måste.

Inga kommentarer: