13 mars 2011

early bird

Stina och jag har haft en väldigt vuxen helg tillsammans. Toppen nåddes någonstans när vi gick på bio kl 16.30 ("man blir så trött annars") och vi var de enda under 30 (vågar nästan säga 40, men jag har ju som bekant en tendens att överdriva saker och ting) som såg filmen. Efteråt åt vi en så kallad "early bird" som är ett betydligt vanligare fenomen i anglosaxiska länder, nämligen en ofta generöst rabatterad restaurangmåltid för främst seniorer, tidsmässigt mellan lunch och kvällsserveringen.

Vi har även kollat på möbler och gjort diverse intresseanmälningar. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte trivs med mitt gräsänklingliv, men det börjar kännas alltmer som om jag kan det. Visst är det skönt att vara ensam herre på täppan (dvs diska när JAG vill = sällan, titta på fotboll när JAG vill = ofta), men det börjar bli allt svårare att resa ifrån varandra på söndagarna som vi har vant oss vid. Det är väl dags att mogna till sig lite... Den här helgen var åtminstone en bra början...

Inga kommentarer: