13 februari 2011

Brassesvenska

som jag har saknat den här brassesvenskan



Paulinho kommer inte ensam att uppväga de mål som försvunnit i form av Linus Hallenius. Men killen har gjort över 60 mål i allsvenskan och kommer att göra sina 10 baljor i superettan. Dessutom är han ödmjukheten personifierad och det behövs i en sjukt osexig serie. Förhoppningsvis så kan man även se en positiv utveckling hos de övriga spelarna i år, något som man inte har varit bortskämd med på senare år. För mig är det viktigare än alla nyförvärv i världen. Jag tror oerhört mycket på Christer Gustavsson kommande säsong.

Runström?

Visst är han välkommen, men jag hoppas att både klubben och han själv förstår att lönechecken måste anpassas efter nivån. Han har dock inte spelat ordinarie a-lagsfotboll sedan han lämnade Bajen.

AEG?

Deras satsning tror jag först på när jag ser den. För övrigt ställer jag mig principiellt emot ekonomisk doping.

Inga kommentarer: