15 november 2010

datorfläktar och det allmänna hälsotillståndet

det är lite oroväckande när datorfläktarna ger ifrån sig så mycket ljud att man måste höja ljudet på tv:n för att överrösta dem.

För att helt byta ämne så har jag nu mer eller mindre varit träningsinaktiv i sex veckor. Jag har gett mig fan på att vänta ut min förkylning, men varje morgon vaknar jag med irriterad hals och hostar som en katt som svalt en pälsboll.

Eller ja helt inaktiv har jag i ärlighetens namn faktiskt inte varit. I torsdags för två veckor sen kände jag mig tillräckligt frisk för att springa en mindre runda. Sedan på kvällen visade det sig att det bjöds på squashspel och givetvis kunde jag inte tacka nej. Jag sprang tills spygränsen. bokstavligt talat. Kan ses som onödigt ur ett hälsoperspektiv, liksom att den helgens dubbla utgångar nog inte heller stärkte immunförsvaret. Manne var så rädd för mina bakterier att han beslutade sig att sova annorstädes två nätter. Det är hela sanningen.

För sex veckor sedan lade jag upp planer för hur jag skulle öka träningsmängden, både till antalet tillfällen och distansmässigt. Just nu ligger jag jävligt långt ifrån den ambitionen. Det känns inte så värst lockande att springa de långsamma med nödvändiga långdistanskilometrarna med de senaste veckornas ruskväder i åtanke. Stockholm marathon ligger jävligt långt borta.

Inga kommentarer: