18 oktober 2010

singel, försäkring, vikarie, oboy och mer eller mindre utvecklad feedback

Spelflytet verkar hålla i sig. I helgen prickade jag in norrköpings bortavinst mot ängelholm, sampdorias hemmaviktoria mot Fiorentina och Lazios seger mot hemmastarka Bari. Synd bara att allihop var singelmatcher, vilket gav en ganska blygsam förtjänst efter att andra mindre ekonomiskt lönsamma spel räknats av.

***
Granqvist gjorde förresten mål igen i helgen, men det förvånar kanske inte den inbitne.

***
mitt fackförbund vill kränga en "lärarförsäkring" till mig. Jag vill inte ha den (inte så länge jag inte har fast anställning åtminstone), men de fortsätter att skicka information till mig som om jag hade tackat ja till den. I lördags fick jag en räkning från dem. Får man göra så?

***
Läste en artikel i Smålandsposten om att det är svårt att få utbildade timvikarier till grundskolan. Tro fan det, har man studieskulder efter att ha pluggat i 4,5 år är man inte så sugen på att arbeta under de premisserna. Dessutom ser jag inte varför det ska vara akut med just behöriga vikarier, studenter som har läst mer än två år borde ha tillräckligt med kompetens för att hoppa in och undervisa några timmar. Marknadsföring på universitetet kanske?

***
Stina har varit här i helgen. Vi drack oboy ute i det fina höstvädret. Jens tyckte att det var typiskt oss. Jag är beredd att hålla med.

***
Ni ska veta att det är mycket lättare hålla en jämn uppdateringsfrekvens med mer eller mindre utvecklad feedback på det man gör. Det kan även sägas ha en viss inverkan på inspirationen som ärligt talat börjar tryta efter tre års bloggande. Senast någon brukade kommentarsfältet nedan var för över en månad sedan...

5 kommentarer:

Honken sa...

Här får du en kommentar då Kipketer...

Jens sa...

Du borde ha en Like-knapp som på Facebook. Gillar det mesta du skriver men det är svårt att skriva något annat än "Word" :)

Henrik sa...

Haile Gebrselassie: tack ska du ha

J: Skriv "håller med", "precis så" etc i kommentarsfältet om det funkar för dig :)

okej då vet jag att jag har tre läsare (för mamma läser oxå, det vet jag)

Kicki sa...

Och jag läser lite när jag hinner. Men orkar inte läsa dina långa fotbollsutläggningar... de får Peter läsa istället...

Fredrik Stanser sa...

Hej!

Du ska givetvis inte ha försäkringarna om du inte vill. Vet jag inte hur din situation ser ut, men om du nyligen har gått med i Lärarförbundet eller Lärarnas Riksförbund så har du fått ett erbjudande om försäkringar från Lärarförsäkringar. Om man inte tackar nej så börjar de gälla efter en månad, och är gratis i tre månader. Det är en vanlig anslutningsform för fackliga medlemsförsäkringar.

Vad du kan tänka på är att du vid detta tillfälle inte behöver genomgå någon hälsoprövning för försäkringarna, det måste du göra om du vill gå in i försäkringarna senare. Och det måste du alltid göra om du tecknar motsvarande försäkringar "ute på stan".

Du kan ringa och prata med vår kundtjänst på telefon 0771-21 09 09.

Mvh
Fredrik Stanser
Informationschef, Lärarförsäkringar
fredrik.stanser@lararforsakringar.se