27 oktober 2010

ett nytt gift

Jag har fått ett nytt gift. Auktioner på tradera.

Jag har medvetet dragit mig för att skapa ett konto på tradera då jag vet hur lätt jag fastnar i såna saker. Nu sitter jag och bevakar auktioner istället för att läsa de böcker jag ska läsa och diska de tallrikar som märkligt nog bara blir fler och fler på min diskbänk.

Igår ropade jag hem mina första två auktioner, två samlarkort med en ung Björn Borg på. Vad jag ska använda dem till vet i fan, men jag kände ett plötsligt begär av att äga dem. Veta att de är mina och att jag kan titta på dem när jag vill. Nä, såna som jag ska nog inte ha ett konto på tradera... korten kostade förvisso 1 kr stycket och frakten 6 kr.

Just nu spanar jag in en jävligt tuff domarklubba, men risken finns att den skenar iväg i pris under den dryga vecka som är kvar på auktionen. När jag blivit lärare tänker jag placera den på katedern som en ständig påminnelse för eleverna om vem som beslutar om deras framtid. Sånt flum som "empati" har vi inte tid med.

2 kommentarer:

Jens sa...

"skolans uppgift är som sig bör att skola arbetskraften" :)

Honken sa...

HAHAHA