17 augusti 2010

blandade tankar och betraktelser

Såg en kille i läderkeps på bussen i förgår. Inte den modell som för tankarna till homosexuella sjöfartskaptener, utan i vanlig konventionell kepsmodell. Briljant och klädsamt plagg på många sätt. Veckans måste ha helt klart.

***
Jag åker till Kroatien i nästa vecka. I Kroatien är det runt 30 grader just nu. Fy, vad jobbigt.

***
Eftersom jag i år flyr fältet helt under insparksveckan tänkte jag imorgon komprimera en veckas dekadens på en kväll. Sett över utvecklingen de senaste åren så kan detta inte ses som annat än ett naturligt steg. Veckan blir mindre trevlig och mer motbjudande för varje år, inte för att företeelsen i sig har ändras nämnvärt utan för att jag har blivit en tröttare människa.

***
Efter ca 50 km i mina nya Harry Potter-skor så börjar jag vänja mig vid dem och dem vid mig. I början kändes det som att jag sprang i högklackat eftersom de har betydligt mer uppbygd och dämpad häl än mina gamla skor. Varför skriver jag det här kanske ni frågar? Jo, jag ville bara använda ordet "Harry Potter-skor". Tack till Töntig_Tjej_90.

***
På grund av min ekonomiska situation i sommar har jag valt att inte köpa det par sandaler som jag inför sommaren sa att jag skulle införskaffa illa kvickt. Nu känns det väldigt surt att lägga pengar på ett par skor jag kommer att använda i nio dagar i Kroatien, för att sedan glömmas bort längst in i garderoben under nio månader.

***
Jag har hela tiden varit övertygad om att Honken har simulerat sin Norge-förkylning för att slippa springa halvmarathon med mig i september. Men igår när jag pratade med honom på telefon lät han verkligen igenkorkad. Å andra sidan kan ingen vara lika sjuk och bedrövlig som Honken när han är sjuk. Döende eller inte så finns det ingenting som duger som ursäkt nu...

Inga kommentarer: