20 augusti 2010

Bajen i en urtvättad och missfärgad reklam t-shirt från konsum

Det har varit mycket farande och resande för mig i sommar. Jag har inte hunnit packa upp min resväska förrän siktet tagits på nästa destination. Detta är mycket tack vare mitt jobb som har gett mig längre sammanhängande ledighet i sommar, vilket jag är tacksam för. Det känns bra att faktiskt göra någonting av de få ljusa månader som vi har i det här landet, istället för att begrava sig själv i arbete.

Den här veckan skulle jag haft min längsta sammanhängande ledighet i växjö (dvs. 4 dagar) den här sommaren, men med tanke på föregående inlägg kan vi konstatera att jag enbart klarade två lediga dagar i Växjö innan vi for till Göteborg.

Nu håller jag på att packa/leta fram saker inför Stinas och min resa till Kroatien i nästa vecka. Vi har lite olika taktiker när det kommer till packning. Det är en lite längre process för Stina att packa, det kan ta upp till en vecka. Hon lägger först fram massor med kläder för att sedan plocka bort ett plagg i taget under flera dagars tid, hela tiden kalkylerande med färger och vad som passar till vad. Hennes necessär brukar ungefär väga lika mycket som mitt handbagage. Är hon osäker på om hon verkligen kommer att använda ett par byxor så packar hon ner dem för säkerhets skull. Hon är även tagit konsten att få ner så mycket som möjligt i en resväska till en ny nivå som jag aldrig tidigare skådat.

Till skillnad från Stina kan jag inte avvara kläder för 10 dagar en vecka i förväg utan att min garderob begränsas kraftigt. Jag tycker inte heller det är så värst roligt att packa och drar gärna ut på det så länge jag kan, helst till samma dag som jag åker. Då är det i regel de plagg som ligger överst som åker med, matchar något med varandra så är det en bonus. Medan Stina har robinson-öråd med dagliga utröstningar med sina kläder, kan jag nätt och jämt skrapa ihop rätt antal t-shirt som inte ser för jävla taskiga ut. Hon är Real Madrid i galaklänning och jag är Bajen i en urtvättad och missfärgad reklam t-shirt från konsum.

Inga kommentarer: