6 juni 2010

364 dagar kvar

Igår var genomfördes stockholm marathon och givetvis följde jag loppet på tv. Om ett år står jag själv där på startlinjen, förmodligen med lite högre puls än normalt.

Måste passa på att såga tv4:s sändning från loppet. Hur fan kan man lägga in reklam mitt i loppet? Ytterligare en anledning till att betala tv-licens. Sen förstår jag inte hur de mitt under loppet har kortare inslag från "sverige springer" som går på tv4-sport normalt. Jag vill inte se en småfet måns möller jogga runt när jag satt mig i soffan för att titta på marathon. de som följer loppet från soffan gör det förmodligen av intresse och tv4 behöver således inte oroa sig för att tittarna ska få långtråkigt.

Jag blev så inspirerad av loppet att jag trotsade mina elakartade skavsår och gav mig ut och sprang en längre sträcka än vad jag sprungit på bra länge. Behöver bara springa motsvarande sträcka 3,5 gånger i sträck för att komma upp i marathondistansen. Jag har en bit kvar, men även gott om tid.

Inga kommentarer: