3 april 2010

fuck det papperslösa samhället

Efter ett antal timmars idogt arbete med en skoluppgift under fredagen skulle jag betala den hyresräkning som jag glömt bort att betala i tid (eller varit lite för bakfull, välj själv). Jag hade till och med lagt fram den på skrivbordet för att inte glömma att betala den innan jag for hem till östaden för att äta okristligt mycket påskmat.

När jag lite stressad ska till att betala räkningen märker jag till min förvåning att det är OCR numret på förra månadens räkning som jag försöker slå in. Jag letar igenom varenda pappershög (och det är tyvärr ett antal, fuck det papperslösa samhället!) givetvis utan att hitta räkningshelvetet.

för ett par inlägg sedan så framställde jag det som en positiv egenskap att jag förlägga pengar på "bra ställen" för att sedan oväntat hitta dem och bli glad. Tyvärr är jag duktig på att gömma andra saker efter samma princip. Gamla obetalda hyresräkningar är inte lika kul att hitta.

Det här systemet med påminnelseavgifter och betalningsanmärkningar är sjukt diskriminerande för oss tankspridda.

Inga kommentarer: