9 april 2010

de röda chilifrukterna

Min flickvän gillar den salta versionen av Gott och blandat. Jag vet inte hur det började, men eftersom jag inte är så kräsen med vad jag stoppar i mig i godisväg fick jag vid något tillfälle de godisbitarna som hon inte ville ha. Uteslutande de "röda chilifrukterna" om ni är insatta i den här produkten. (Stina trodde det föreställde raketer först, men det är ju tokfel. chilifrukter utan chilismak är vad det är! se bilden på den röda godisen längst ner och döm själva)

Sedan dess har hon alltid sparat de "röda chilifrukterna" till mig. När jag till exempel möter henne vid bussen de gånger hon kommer till Växjö är det inte ovanligt att hon sträcker över en påse vars enda innehåll består av 4-5 st "röda chilifrukter". Hon vet ju att jag gillar dem. Eller, ja jag äter dem väl med viss belåtenhet åtminstone.

Idag sitter jag hemmas hos Stina i Linköping och studerade funktionshinder till mitt och honkens examensarbete. I jakt på tilltug öppnade jag skåpet och ni gissade rätt om ni trodde att jag hittade en Gott och blandat salt påse med minst 10 st av de röda skapelserna i.

Att hon sparar spillgodiset från minst två påsar är ju hur gulligt som helst!

Inga kommentarer: