4 februari 2010

gulligaste flickvännen?

Jag har en ytterst fiffig flickvän. Igår fick jag ett litet paket i brevlådan. Det är inte många personer som skickar paket till mig, men Stina är en av dem så jag kunde ana mig till att det var hon som var avsändaren.

Till min förvåning så innehåll paket två något tillplattade bullar. I veckan hade hon sagt att hon ville baka, men hade ingen att baka till. Snäll och ridderlig som jag är så erbjuder jag mig att äta bullar om hon bakar dem. Jag hade väntat mig att få smaka dem i samband med att vi sågs nästa gång och därför blev jag både en smula ställd och sådär hjärtligt glad som man blir ibland, men alldeles för sällan. Det var både gulligt och roligt gjort av henne. Jag får dåligt samvete över att jag inte är lika bra på att skicka paket till henne, men man kan ju också vända på det och konstatera att det är hon som är väldigt duktig och att jag inte är fullt så duktig.

Tidigare har hon även skickat kladdkaka till mig när jag varit försjunken i tentaplugg. Hon är den enda person som jag känner som skickar kakor i vanliga paket. Du skola icke underskatta den svenska postgången.

Den här bilden tog hon när bullarna precis var färdiga. Om jag ska skryta lite, och det tycker jag att jag har rätt till, så har hon blivit himla duktig på att fotografera.

Inga kommentarer: