9 december 2009

förvirring

imorse när jag gick upp så gjorde jag det i tron att jag har tenta imorgon torsdag. Dagens första tentapluggtimmar spenderades efter den verklighetsuppfattningen, tills en klasskamrat reagerade på min msnrubrik. Tentan visade sig vara på fredag och hur jag har fått för mig att det var torsdag som gällde vet i gudarna.

Förra helgen så försvann det en vecka för mig istället. Jag uppskattade hur mycket jag hade kvar att läsa mot dagarna fram till tentan och vid en första anblick såg det klart överkomligt ut. Dagarna gick och när jag bläddrade i min kalender upptäckte att jag hade räknat med en vecka (fem arbetsdagar) för mycket. Det kändes lätt stressande.

I förgår blev Stina lite lätt förnärmad över att jag trodde att hon skulle komma hit i helgen och inte helgen efter som var fallet. Till mitt försvar så skriver hon "Stina?" på merparten av helgerna i min kalender. Ja, min flickvän skriver i min kalender för annars glömmer jag det. Givetvis så visste Stina när jag hade tenta, men jag hävdade bestämt att det var torsdag.

Jag önskar att jag kunde säga att det beror på att jag behöver ett jullov, men tyvärr ser det ut så här allt för ofta. Jag är inte medvetet otrevlig som glömmer bort era födelsedagar och andra viktiga datum, jag har bara svårt för att komma ihåg sånt.

Men jag är jävligt bra att känna igen länders flaggor!


Personlig favorit, Georgiens flagga.

Inga kommentarer: