7 december 2009

Aldrig, aldrig, aldrig

Idag när jag var ute på min måndagsjoggingtur kom jag till en insikt. Jag kommer aldrig, aldrig, aldrig att ta på mig ett par löpartights. Jag är annars en materiallirare, det är viktigt med rätt skor och sköna kläder, men ingen kommer ens under tvång få på mig ett par tights.

Inget luftmotstånd i världen kan få mig att sänka min värdighet till den nivån. Det ser ju ut som om man är ute och springer i långkalsingarna, befängd tanke. Nä, då är det mer utmanande att släpa runt på en svettig träningsoverall i en för stor storlek och och genomsvettig polotröja. Effekten blir som att jag tränar med en tyngdväst, sen till våren då kläderna åker av så kommer jag att flyga fram runt Växjösjön.



Om du äger ett par löpartights, be om ursäkt!

2 kommentarer:

Kicki sa...

Det var mig du hejade på vid Willysrondellen när du var ute och sprang - bara så du vet... Det kändes som du var långt borta i tankarna.

Henrik sa...

tur att jag har bevis på att jag sprang åtminstone till willysrondellen. jag var nog långt borta i tankarna, men det har också med att göra att jag inte ser på avstånd utan glasögonen. ser ansikten ungefär när jag passerar dem =)