25 november 2009

Saker jag har deformerat med en spisplatta, ett axplock

Efter min senaste spisplatteincident har jag i det närmaste maniskt kontrollerat att kastrullen står på rätt platta. Jag vet inte om det är att jag rent kognitivt inte kan koppla vilken platta som hör ihop med vilket värmereglage, men idag lyckades jag ändå vrida på fel platta. den stackars diskborsten kommer aldrig att bli sig själv igen.











När jag diskade hittade jag mitt decilitermått som även det råkat ut för samma behandling. Mig veterligen är jag efter den lilla olyckan den enda stolta ägaren av en 1,04 dl-mått.

Ursäktar bildkvallen, men jag råkade visst ta fel slutartid, bländare och ISO-inställning...

1 kommentar:

Honken sa...

Tips:
Lägg inte saker på spisen. Skulle fel platta vara på (vilket e lätt hänt även för den bäste) så blir inget skadat och risken för att något tar eld minskar drastiskt...ja, jag vet hyresbostäders studentkök e inte stora o de blir minder när man inte diskar regelbundet :)