13 oktober 2009

äntligen, Z

Jag orkar inte skriva ett längre inlägg, men Sverige möter som bekant Albanien imorgon i en ganska ointressant match, eftersom det i praktiken är klart att de missar VM nästa år.

För att spinna vidare på temat med hårdhänta spelare kan vi observera att en anledning att titta på matchen imorgon är Lorik Cana:



Nu när Lagerbäck bestämt sig för att det är dags att lämna, kanske Pär Zetterberg kan tänkas göra comeback. Zetterberg är en av mina barndomshjältar som trots sin briljans aldrig fick chansen av Lars-Tommy. Falkenbergssonen bestämde sig då helt enkelt för att skita i landslagsspel så länge som Lars-Tommy basade för landslaget. Där föddes en olust inför det svenska landslaget hos mig som hållit i sig sedan dess. Sju år senare tackar Lagerbäck för sig och Sveriges genom tiderna främsta frisparksskytt har bytt sina copa mundial mot innebandyklubban.

Som den motgångssuppoter jag är kanske jag nu hittar tillbaka till den svenska landslaget igen...

Inga kommentarer: