25 juni 2009

Liveblogg 25/6 2009!

Bestämde mig hastigt och lustig för att liveblogga från min grymt spännande förmiddag i Sveriges femte störst stad, Linköping. Enjoy!

06.45 Stina börjar "sent" idag vilket innebär att hon väcker mig lite senare än vanligt. Hon liksom bara råkar stöta till mig, "oj, sover du?", jo jag sover som alla andra människor som råkar vara ledig. Men som den tålmodiga pojkvän jag är så klagar jag inte, utan pussar snällt tillbaka. Måste dessutom gå upp för att inte vända på dygnet helt.

07.05 Sätter på kaffet. Fem koppar borde räcka...till att börja med. Även om Stina själv föredrar saft framför kaffe äger hon en kaffebryggare, vilket är hedersvärt. Enligt mig en lika stor medborglig skyldighet som att betala skatt.

07.30 Kaffet avnjuts till Nyhetsmorgon på tv4, ganska tråkig program idag, bilar och semestersnack blandat med lokala nyheter på rolig dialekt. Nu väntar vi på sportnyheterna!

07.58 Thomas Enqvist pratade om Robin Söderlings match i Wimbledon från igår. Enqvist är faktiskt fotomodellsnygg, har aldrig tänkt på det tidigare. Lite smått komiskt vad stor han ser ut brevid programledarna, de når han till naveln. Nu är det nyheter!

08.14 Nyheterna var ganska intetsägande. Sporten direkt oinspirerad och vädret präglades av en väderpresentatör med torr munn "*smack* högtryck över svealand *smack*". Jag missade dagens väder för att jag inte kunde slaäppa koncentrationen från smackandet. Extra fokus lades på Lillgamla-supernya Ullevi som kommer att få fler sittplatser och färre ståplatser, givetvis till supportrarnas stora förtret. En moderat kommunpolitiker som uppenbarligen inte har någon direkt kunskap i frågan får uttala sig och skyller ifrån sig. Otippat...

08.20 Bosse Rappne är förmodligen Sveriges trevligaste trädgårdsmästare! Edit. Man har tydligen möjlighet att "chacka" med Bosse på tv4.se! missa inte denna chans!

08.28 i Malmö ska kvinnor få bada topless om de känner för det. Gissar att "fula gubbar" kommer att rusa till simhallarna. Jag är av åsikten att bröst är spännande och att ingen vinner på att neutralisera dem och göra dem intetsägande, varken kvinnor eller män.

08.46 Nyheten att Paolo Roberto ska leda Expedition Robinson nästa år släpps. Den karln får på tok för mycket mediautrymme i förhållande till prestation. Jag slökollar på olika nyhetshemsidor istället. En jävla humla surrar runt huvudet på mig.

09.30 Humlan går mig rejält på nerverna, men den vägrar fatta att den ska flyga ut samma väg som den kom in. Botaniserat bland idrottsnyheterna, funderar på att bädda sängen, men vill inte göra något förhastat. Femte koppen kaffe förtärdes för en kvart sen.

10.00 i ett ryck bäddade jag sängen OCH duschade, nu är jag alldeles matt av ansträngning. Såg fram emot att titta på mitt favoritprogram "Efter tio" med Malou von Sivers, men det verkar inte bättre än att det har sommaruppehåll. Jag får istället sätta mig ute i solen på ballkongen med en av mina nyinhandlade böcker. Igår gick jag in i en bokaffär på villkoret att Stina skulle förbjuda mig att köpa mer än en bok. Regeln gick dock att kringå, då hon betalade en bok till mig och på det sättet kom jag ut ur affär med två böcker att lägga till min redan toklånga lista över böcker som jag ska läsa.

11.09 Satt i solen i exakt 16 minuter innan jag blev för varm och gick in istället. Läser boken "smuglarkungens son" av Bengt Pohjanen, lite halvknepigt skriven och inte helt enkel att hänga med i. Stina ringde och gav mig mer jobb, ska gå och handla till middagen, kan bli svårt att hinna med då det även fallit på min lott att diska efter gårdagens dito. Har ju trots allt bara 3,5-4 timmar på mig tills hon kommer hem. Ska nog äta först, rester från gårdagen står på menyn, eller "sommarkompott" som det heter på jobbet.

11.50 Mätt och belåten ska jag nu bege mig till affären. Disken, den står nog kvar när jag kommer tillbaka. Något annat scenario vore bara glädjande. Det är tredje gången på lika många dagar som jag är i affären. Kassörskan börjar snart misstänka att jag stöter på henne. Kanske bäst att inte le den här gången.

12.29 Jag glömde min fyra varor långa inhandlingslista hemma och fick därför vända hem efter halva vägen, dock ingen längre sträcka. Eftersom Stina inte är sen att anmärka på att jag glömmer bort saker, tänkte jag inte ge henne det nöjet den här gången. Rörde inte en min mot kassörskan, vilket socialt geni jag är! Dags för disken. Jag ska bara söka på en sak på youtube först...

14.26 ...efter att jag youtube:at lite fick jag för mig att lägga mig en stund på sängen och blunda med ögonen. Det gick så bra att jag blev liggandes där i en halvtimme, därav den dåliga uppdateringen. Jag har även hunnit med att diska i 45 minuter, vilket skvallrar lite om digniteten på diskberg som jag kämpade mot. Nu har jag satt på ytterligare fyra koppar kaffe på kaffebryggan som med sina ljud får kvinnliga tennisspelare att rodna. Det är säkert förmiddag någonstans i världen, men hushållsförsörjaren har kommit hem och därav är min fömiddag som hemmaman över. På återseende.

Inga kommentarer: