5 januari 2009

Prolog

Ja, första inlägget på nya bloggen. Känns ovant, sorgligt men samtidigt spännande. Det kan tänkas att detta inlägg kan vara en indikation på kvalitén på de kommande inläggen, en typ av måttstock helt enkelt. Men räds icke, ambitionsnivån ligger kvar på samma måttliga nivå. Jag kommer att fortsätta på samma spår, ändlöst raljerade skitsnack om ointressanta händelser hämtade från mitt högst alldagliga liv.

Om man håller ribban lågt, är det större chans att man klarar av att ta sig över.

Jag tröttnade på den förra plattformens alla fel och brister. Saknar ni den så kommer den att ligga kvar och om ni inte kan komma ihåg den oerhört svåra adressen så kommer den att tids nog återfinnas bland länkarna till höger under "elefantkyrkogård". Nu återstår det att se om jag har tagit mig vatten över huvudet i och med flytten till den skapelse du i detta nu vilar dina blå på.

Nej, det är inte jag som har stått för formgivningen (eller vad det nu heter), det är min bror som läser till... något med datorer... som har sått för genomförandet av mina något ospecifika visioner. Snigeln i bannern gillar jag starkt, tycker att det är ett beundransvärt djur som tyvärr blivit offer för dålig PR. Världen rusar förbi i en jävla fart, men snigeln tar sig fram i sin egen takt.

2 kommentarer:

Mysighetsministern sa...

Jag pluggar till medieteknolog henke :P

Anonym sa...

Min första tanke var att om du tänker blogga lika långa inlägg som tidigare så kommer du fylla flera sidor med bara ett inlägg eftersom texten är större och inte lika kompakt... Japp, jag tänker nästan alltid praktiskt, jag är tråkig, jag vet. Men snigeln var snygg, det vet vi ju var den bor, hahaha! ;) puss på dej