16 juli 2011

någon som vill jobba natt en helg eller två?

Sommarjobbet börjar kännas av nu. Jag visste att det skulle bli tungt, men ändå är jag lite överraskad. Jag har ett jobb som väntar framöver, men det visste jag inte när jag tackade ja till att sommarjobba en sista sommar. Alternativet att tacka nej och chansa på att det skulle lösa sig i höst fanns egentligen inte.

Det blir inte mycket ledighet den här sommaren alls. Veckan innan jag ska börja i Motala jobbar jag fyra nätter i rad. På söndag morgon lägger jag mig för att sova efter att ha jobbat natt. Under söndagen ska jag sedan ta mig till Linköping och på måndag kl 06 ringer väckarklockan igen för kneg i Motala. Det är inte optimala förberedelser. Känns som den första arbetsveckan kan ta på krafterna även om jag inte är jetlaggad av att vända dygnet fram och tillbaka hej vilt.

Men sommarjobbet är inte slut med det. Helgen efter ska jag jobba två nätter i Växjö. Hua.

Jag kommer att behöva semester ungefär i samband med terminsstarten.

***
observera att aftonbladet nu visar klippet som jag länkade till i veckan...

Inga kommentarer: