7 februari 2011

This is alltså it

Som av en slump började jag igår räkna på hur många veckor det är kvar till Stockholm Marathon och det visade sig att det är 16 veckor kvar. S:t Louis-programmet som jag har planerat att följa den avslutande fasen inför loppet är exakt 16 veckor. This is alltså it. De otaliga varv runt Växjösjön som jag har gjort under ett års tid har syftat till att kunna klara av att genomföra detta träningsprogram. Givetvis känner jag mig inte tillräckligt förberedd, men det hade jag inte heller gjort oavsett hur mycket jag tränat.

Då kör vi!

v.1

Måndag: löpning 17 km

Tisdag: Promenad

Onsdag: 10 km

Torsdag: 7 km (lugnt tempo)

Fredag: 10 km

Lördag: Promenad

Söndag: 6 km (återhämtningsträning)

Denna träningsmängd kommer alltså att stegras fram till v.12 i träningsprogrammet för att sedan minska igen fram till loppet (v.16 i träningsprogrammet). Var tredje vecka är återhämtningsvecka.

Herre gud.

1 kommentar:

Kicki sa...

Oj, det låter riktigt riktigt jobbigt. Men det fixar du!