9 november 2010

Dagisfröken

Imorgon ska jag vara dagisfröken, vilket lär bli väldigt intressant.

Jag har ingen aning om vad jag kan förvänta mig av de små pysslingarna. Det enda jag vet är att jag seriöst ogillar att sitta på golvet. Jag ogillar pysslingmöbler oxå, små stolar och speglar i maghöjd. Känns som om jag går runt i lustiga huset.

Det kommer att bli väldigt svårt att undvika att bemöta halvkonstiga frågor med sarkasm eller ironi. Kan även tänka mig att mitt tvångsmässiga bruk av fula ord inte är till en direkt fördel.

Imorgon sen eftermiddag kommer jag på ett ungefär förstå vad stina går igenom varje dag. Fast hon har ännu mindre barn. Finns det ens? För mig är ämnet "barn mellan 1-10 år" ett blankt område, vilket ändå får ses som en ansenlig kunskapslucka.

Men det kommer att bli kul och jag har ju 90 hp lekkunskap att falla tillbaka på. De ska springa sig trötta så att fröken får lite lugn och ro. frågan är om inte jag stupar först...

Inga kommentarer: