2 september 2010

större än gud

Jag har varit borta från internet och andra svenska nyhetsmedier i tio dagar.

Det hinner hända många saker i fotbollsvärlden på tio dagar, ännu fler om dessa råkar vara de dag i augusti innan transferfönstret stänger. Jag har nog fortfarande inte fått kläm på vad som har hänt i Bajen och jag är tveksam till om jag någonsin kommer att kunna bena ut det här.

Bajen säljer Linus "Större än Gud" Hallenius till Genoa. Sen har de inte gjort det. Sen har de gjort det men har fått bättre betalt. Då ska några advokatnissar i Italien ha deg. Oliver Cabrera (ständigt denna Cabrera) och Hasan Cetinkaya finns med på ett hörn, men deras roller är oklara. Klart är att de också ska ha pröjs. Linus gamla agent Per Johansson planerar förmodligen rättsliga åtgärder för kontraktsbrott i detta nu. Hur AEG tänker vet ingen. Wesslen har avsatts, Sånemyr har avgått och Appelgrens dagar i styrelsen är räknade.

Nu går jag och lägger mig.

Inga kommentarer: