17 september 2010

man lär av sina misstag

I onsdags fick jag en idé. Vad händer om jag applicerar mjölk på mitt tangentbord?

Detta en timme innan jag skulle redovisa och lämna in två seminarieuppgifter som jag då inte hade hunnit skriva ut.

Jag fick slänga ihop lite stödord och vända datorn upp-och-ner för att torka.

Vad har jag gå lärt mig av detta experiment? Jo, nummer ett: man ska inte äta lunch vid datorn (jag vet mamma...). Nummer två: hade jag inte haft en massa papper och bråte liggande på skrivbordet så hade jag förmodligen inte hällt mjölk på tangentbordet. Hade jag städat lite oftare hade det rent av kunnat undvikas.

(den egentliga anledningen till att jag hällde mjölk på tangentbordet var att jag blev så till mig när såg att jag klättrade tusen placeringar sista milen på halvmaran)

Inga kommentarer: