27 september 2010

bajsnödig littertur

Den kursen som jag läser just nu kommer inte att gå till historien som den roligaste under min studietid. Jag har haft oförskämt lite att göra de senaste fyra veckorna. Ett par föreläsningar/seminarium i veckan och väldigt lite litteratur att läsa. Jag har faktiskt varit bitvis uttråkad, ett beteende som jag inte riktigt känner igen hos mig själv. Jag brukar inte ha problem med att ha lite att göra.

Det har varit fem olika lärare involverade i den här kursen och allihop har mer eller mindre tangerat samma område inom socialpolitik, bra kommunikation där! Upprepning ska ju vara bra, men inte behöver 8 föreläsningar handla om samma sak?

Nu sitter jag och skriver på den hemtenta vilken ovan nämnda kurs ska examineras genom. Ämnet i sig är intressant, men som så många gånger förr har bajsnödig littertur och krystade frågeställningar tagit död på arbetsglädjen innan den ens hade hunnit infinna sig. Ytterligare högskolepoäng som inte är värda någonting. Grattis morgondagens ledare!

Inga kommentarer: