16 maj 2010

weekend och ett charmant barskåp

I helgen har jag varit hund (eller sälen som Honken kallar henne)- och kattvakt åt mina föräldrar som varit ute och rest. Det blev med andra ord en weekend i Karlskrona istället för den traditionsenliga allkårsfestivalen i år för min del. Gott så.

I veckan har jag och Stina även hunnit vara tillsammans i tre år och en långweekend i Karlskrona tillsammans var ett ypperligt sätt att fira detta på. Vi har inte gjort så mycket spektakulära saker alls, mest bara umgåtts. Det är ju tyvärr en bristvara i våra liv, så det gäller att ladda depåerna när tillfälle ges. Som vi laddade...

Mellan laddandet har vi även hunnit vara ute på en ordentlig secondhandrunda, där jag fann skönheten nedan. Det är en gammal radiomöbel och man skulle kunna säga att det var kärlek i första ögonkastet. En gång i tiden har den även inkluderat en grammofonspelare som giriga fingrar har plundrat henne på.



Med en elektronik som ser direkt brandfarlig ut, är det inte så troligt att jag försöker väcka liv i radion. Men det hål som den försvunna grammofonspelaren lämnat efter sig kan mycket väl tjänstgöra som ett riktigt tufft barskåp. 25 kronor fick jag hosta upp för denna pärla.

Problem nummer ett är att mina föräldrar troligen inte är så roade av att ha den ståendes hemma hos sig tills jag klurat ut hur jag ska få upp den till mig. Därtill har de norra europas mest välpackade förråd, så där får den definitivt inte plats.

Problem nummer två är att jag själv inte har plats för den i mitt nuvarande boende. Jag har i huvudet möblerat om min lägenhet otaliga gånger utan att få in den felande pusselbiten. Även om jag kan klämma in den i mitt förråd så är det ju lite tråkigt, men det får fungera som en tillfällig lösning. Jag behöver fler kvadratmeter att fylla.

Problem nummer tre är att skåpet behöver viss renovering innan det kan tas i bruk. Just renovering är en blank fläck på min karta och det kan bli mycket spännande att följa hur det utvecklar sig.

Hursomhelst så behöver jag mer sprit nu när jag har skaffat ett barskåp, så jag börjar i den änden helt enkelt så löser sig nog resten

1 kommentar:

Rebecka sa...

Hahaha! Underbart!