6 november 2009

Vad tycker ni?

Jag har märkt en sak. Jag rör mig inom min trygga del av bloggosfären med små ambitioner att upptäcka nya källor till underhållning. Jag läser i regel bara de som ger mig något, vilket är kan verka logiskt. Utan att nämna några namn vet jag folk som måste läsa bloggar som de direkt stör sig på, lite dokusåpafenomen, man försöker byta kanal men fingrarna lyder inte.

Men ibland när jag är riktigt uttråkad rör jag mig något utanför min bekvämlighetszon och kollar in vad någon har ätit till middag och hur deras katt mår. En sak som jag har noterat är att det verkar vara på modet att avsluta inläggen med en mer eller mindre krystad fråga till läsaren, med avsikten att besökarna ska lämna en kommentar.

Frågorna ska gärna inte vara för tungsinta, typ "kommer Obamas stimulanspaket verkligen att göra nytta?". "Vad ska ni göra idag", "tycker ni om kanelbullar?", "ska jag ha den här tröjan i vitt eller rosa?" är exempel på bra frågeställningar.

Givetvis så kommer jag hädanefter också att följa det här exemplet och avsluta varje inlägg med en krystad fråga.

1 kommentar:

Rebecka sa...

Käre svåger! Jag kan inte annat än be om ursäkt. Jag lovar att nästa gång du kommer på besök (även spontant sådant) kommer hushållets finaste kudde visas upp från dess finaste sida!